Ο Τουρισμός «πετάει» για νέο ρεκόρ

Ελλάδα

Τα τσάρτερ  κατεβαίνουν το ένα µετά το άλλο στα δηµοφιλή νησιά, Κρήτη, Ρόδο, Κω, Κέρκυρα. Η Σαντορίνη και η Μύκονος γράφουν τη δική τους ιστορία, καθώς αποτελούν ισχυρά και µοναδικά brand names για την Ελλάδα.

Μάλιστα, το διεθνές τζετ σετ έχει ψηλά στις προτιµήσεις του τη Μύκονο, το νησί που ξεφαντώνει µέχρι το πρωί σε ένα πάρτι διαρκείας, το οποίο µπορούν να ακολουθήσουν οι έχοντες «χοντρό» πορτοφόλι. ;Hδη oι µεγάλες ξενοδοχειακές µονάδες εµφανίζουν πληρότητες που αγγίζουν το 90%. Σε Πελοπόννησο και Χαλκιδική οι τουρίστες εναλλάσσονται στα resorts κάθε βδοµάδα. Στην Αθήνα αυτό το καλοκαίρι, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, οι τουρίστες κατακλύζουν το ιστορικό κέντρο, ψωνίζουν στην Ερµού, στη Βουκουρεστίου, στα εµπορικά κέντρα, περιηγούνται στους αρχαιολογικούς χώρους, διασκεδάζουν. Ο τουρισµός και φέτος έρχεται να απογειώσει το ΑΕΠ, να προσφέρει θέσεις εργασίας. Και, όπως όλα δείχνουν, έχουµε µπροστά µας άλλη µία χρονιά-ρεκόρ

Top 10

Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί και φέτος στο διεθνές τουριστικό σκηνικό και εξακολουθεί να βρίσκεται σταθερά στο top 10 των περισσότερων ευρωπαϊκών αγορών και να χαρακτηρίζεται ως «ο καλύτερος προορισµός για διακοπές αναψυχής». Την ίδια ώρα, η Πελοπόννησος περιλαµβάνεται στη λίστα µε τους 19 κορυφαίους προορισµούς του «Condé Nast Traveler» για το 2019.Αν και οι δηµοφιλέστεροι προορισµοί εξακολουθούν να είναι αυτοί της Αττικής, του Ν. Αιγαίου, της Κρήτης, της Κεντρικής Μακεδονίας και των Ιονίων Νήσων, ο στόχος είναι να «παίξουν» δυνατά και άλλες περιοχές, όπως το Πήλιο, η Στερεά Ελλάδα, η Ηπειρος, που έχουν προοπτική και για την ανάπτυξη του χειµερινού τουρισµού. Ψηλά όµως βρίσκεται η Ελλάδα και σε ό,τι αφορά τη βιωµατική εµπειρία, που έχει να κάνει µε την ανταπόκριση στις προσδοκίες του επισκέπτη, την τοπική κουζίνα, την ιστορική και πολιτιστική κληρονοµιά, τις παραλίες, τη φιλοξενία. Σαντορίνη Μύκονος γράφουν τη δική τους ιστορία, καθώς αποτελούν ισχυρά και µοναδικά brand names

Η άνοδος των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται κυρίως στην αύξηση της µέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 22,6%, καθώς η εισερχόµενη ταξιδιωτική κίνηση παρουσίασε µικρή µόνο αύξηση κατά 0,5%. Οσον αφορά τις σηµαντικότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών, οι εισπράξεις από τη Γερµανία µειώθηκαν κατά 34,5% και διαµορφώθηκαν στα 55 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τη Γαλλία µειώθηκαν κατά 21,2% και διαµορφώθηκαν στα 41 εκατ. ευρώ. Μικρή µείωση κατά 0,8% παρουσίασαν οι εισπράξεις από το Ηνωµένο Βασίλειο, οι οποίες διαµορφώθηκαν στα 40 εκατ. ευρώ.

Από τις χώρες εκτός της ΕΕ, αύξηση κατά 3,4% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαµορφώθηκαν στα 36 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Ρωσία µειώθηκαν κατά 46,7% και διαµορφώθηκαν στα 4 εκατ. ευρώ. Αν και οι τουριστικοί φορείς αναφέρουν ότι σιγά σιγά η Ελλάδα ως προορισµός περνά σε σταθεροποίηση των µεγεθών σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων, η χρονιά δεν αποκλείεται να καταγράψει νέα ρεκόρ µετά τους 30,1 εκατοµµύρια επισκέπτες του 2018 και τα 16 δισ. έσοδα.

Βέβαια, το µεγάλο πρόβληµα εξακολουθεί να είναι η έντονη εποχικότητα του προορισµού, καθώς το τρίµηνο Ιουλίου-Σεπτεµβρίου πραγµατοποιείται το 55%των αφίξεων και το 58% των εσόδων, γεγονός που δείχνει την πλήρη εξάρτηση του ελληνικού τουρισµού από το κυρίαρχο προϊόν ήλιος-θάλασσα. Στόχος είναι ο περαιτέρω εµπλουτισµός του τουριστικού προϊόντος, που θα οδηγήσει και σε µεγαλύτερα έσοδα.

www.ethnos.gr

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *