Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» Πανελλαδικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια της εθελοντικής κοινωνικής προσφοράς στο σχολείο

Δωδεκάνησα

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω».

Πανελλαδικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια της εθελοντικής κοινωνικής προσφοράς στο σχολείο.

Το 5ο ΔΣ Πόλεως Ρόδου με τους μαθητές/τριες των τάξεων Β2, Γ1, Γ2, Στ2 και ΤΥ και τους εκπαιδευτικούς Σαβίγκου Μαριάνθη, Κυρίτση Ελισάβετ, Παπαζαχαρίου Ειρήνη Ανθή, Ράπτης Μιχαήλ, Γιάννη Στεφανίδης και Δαυίδ Τσεχερίδης συμμετέχει για τέταρτη συνεχή χρονιά στο Καινοτόμο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»  που είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Φ13.1/163822/Δ2/4-10-2016).

Το πανελλαδικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»,το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων της σχολικής εκπαίδευσης από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, με την έγκριση του ΥπουργείουΠαιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 που υλοποιείται το πρόγραμμα στα σχολεία, έχει δημιουργηθεί το σχολικό δίκτυο «Νοιάζομαι και Δρω», το οποίο αποτελείται από 550 διαφορετικά σχολεία. Στο «Νοιάζομαι και Δρω» έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα 5.110 εκπαιδευτικοί και περίπου 63.100 μαθητές. Κατά το σχολικό έτος 2019-2020, το «Νοιάζομαι και Δρω» εφαρμόζεται σε 177 σχολεία σε όλη τη χώρα.

Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη τηςκουλτούρας της αλληλεγγύης, της ενεργού πολιτειότητας και του εθελοντισμού, στα παιδιά και στους νέους, καλλιεργώντας πηγαίες και βιώσιμες στάσεις ενεργού κοινωνικής προσφοράς με βιωματικές προσεγγίσεις.

Το πρόγραμμα, συντονίζεται από το μηκερδοσκοπικό σωματείο Δεσμός, σε συνεργασία με τοΊδρυμα Λαμπράκη, με σκοπό την καλλιέργεια της εθελοντικής κοινωνικής προσφοράς. Το Ίδρυμα Λαμπράκη είναι κοινωφελής μη κερδοσκοπικός οργανισμός που δραστηριοποιείται στους τομείς της παιδείας του πολιτισμού και της ανάπτυξης και έχει μακρά εμπειρία συνεργασίας με το ΥΠΕΠΘ για την υλοποίηση καινοτόμων δράσεων στην εκπαίδευση. Τοέργο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και από το Κοινωφελές Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη.Επίσης, το έργο υλοποιείται χάρις στην ευγενική προσφορά δωρεών της εταιρείας κοινωνικής προσφοράς ελληνικού εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση και του The Hellenic Initiative Australia.

Κατά την εφαρμογή του προγράμματος εμπλέκονται όσο το δυνατόν περισσότεροι εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες, ενώ παράλληλα συμπράττουν γονείς ή/ και άλλοι συγγενείς των παιδιών, για την διεύρυνση και ενίσχυση των δράσεων και επιδιώκεται η αγαστή συνεργασία με διάφορους κοινωνικούς εταίρους όπως είναι οι εθελοντικές οργανώσεις, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι κοινωνικές υπηρεσίες, οι επιχειρηματικοί φορείς κ.α.

Για τη διάχυση των μαθητικών δράσεων στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και στην κοινωνία θα γίνει προβολή των δράσεων των σχολείων στο διαδίκτυο, παρουσίαση των δράσεων σε επιστημονική διημερίδα, με την ολοκλήρωση του έργου και ελεύθερη διάθεση του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού σε ηλεκτρονική μορφή.

Συντονιστής του Προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» στο Νομό Δωδεκανήσου για την Α/θμια Εκπαίδευση είναι ο κ.  Πέτρος Σπανός.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» οι μαθητές των τάξεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, επισκέφτηκαν την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019 το Δήμαρχο. Στόχος της επίσκεψης ήταν ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα εθελοντισμού, αλληλεγγύης και να εμφυσήσει μια στάση ζωής ενεργού πολίτη στους συμμετέχοντες.

Αρχικά τους μαθητές υποδέχθηκε η κ. Βενετοκλή Νατάσα, Προϊσταμένη Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Ρόδου και τους ενημέρωσε για τη λειτουργία και τις υπηρεσίες του Δήμου. Στη συνέχεια, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με το Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων κ. Κώστα Ταρασλιά, να εκθέσουν τους προβληματισμούς τους και να ζητήσουν τη στήριξή του για την πρωτοβουλία που ανέλαβαν, προκαλώντας του ιδιαίτερη εντύπωση για την ωριμότητα και το είδος των ερωτημάτων που του κατέθεσαν τα οποία αφορούσαν: τα προβλήματα του σχολείου μας, την καθημερινότητα στην πόλη μας, την λειτουργία των παιδικών χαρών, το κυκλοφοριακό, την ανακύκλωση των απορριμμάτων και την πρόσβαση σε δημόσιους χώρους Ατόμων με Ειδικές Δεξιότητες.

Οι μαθητές παρέδωσαν στον κ. Κ. Ταρασλιά την παρακάτω επιστολή.

Αξιότιμε κύριε δήμαρχε,

Είμαστε οι μαθητές/τριες των Β2, Γ1, Γ2, Στ2 και Τ.Υ. του 5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου. Μαζί με τους εκπαιδευτικούς Σαβίγκου Μαριάνθη, Κυρίτση Ελισάβετ, Παπαζαχαρίου Ειρήνη Ανθή, Ράπτης Μιχαήλ, Γιάννη Στεφανίδης και Δαυίδ Τσεχερίδης συμμετέχουμε φέτος για τέταρτηχρονιά στο Καινοτόμο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» που είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Φ13.1/163822/Δ2/4-10-2016).

Στόχος του Προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα εθελοντισμού, η ανάληψη δράσης αλλά και η αλλαγή στάσης και συμπεριφορών.

Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, στην ενότητα «Ζούμε μαζί» μιλήσαμε για το δήμο μας και τα προβλήματα που υπάρχουν. Όμως προβλήματα υπάρχουν και στο σχολείο μας. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για κάποια απ’ αυτά και να ζητήσουμε τη βοήθειά σας ώστε να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό:

Καταρχάς, δεν είναι προσβάσιμο για άτομα με ειδικές ανάγκες με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται ένας μικρός μαθητής της Α’Δημοτικού και να περιορίζεται σε συγκεκριμένους χώρους.
Επιπλέον, ο αύλειος χώρος δεν είναι κατάλληλος για παιχνίδι και
οι μπασκέτες πρέπει να αντικατασταθούν για την ασφάλειά μας.

Τέλος, πιστεύοντας ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε ίσα δικαιώματα και η κοινωνία μας έχει ανάγκη από ανθρώπινα όντα κυρίως με σεβασμό και κατανόηση προς τους συνανθρώπους τους, θα θέλαμε να σας κάνουμε κάποιες προτάσεις που θεωρούμε ότι θα βελτιώσουν την καθημερινή ζωή των πολιτών της Ρόδου. Πιο συγκεκριμένα προτείνουμε:

1. Τη διαμόρφωση των σχολικών κτιρίων της πόλης μας: Ένα προσβάσιμο σχολείο για άτομα με αναπηρία.

2. Τη δημιουργία Παιδικής Χαράς για ΑΜΕΑ στη Ρόδο: Το παιχνίδι αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών και για μας ένα αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής αλλά και σωματικής μας ανάπτυξης. Θα θέλαμε, λοιπόν να δώσουμε μια ευκαιρία στα παιδιά με ειδικές ανάγκες να έχουν πρόσβαση σε μια παιδική χαρά ειδικά κατασκευασμένη γι’ αυτά. Θα ήταν ωραίο αν μπορούσατε να διαμορφώσετε μια ήδη υπάρχουσα παιδική χαρά, ώστε όλοι μαζί να απολαμβάνουμε τη χαρά του παιχνιδιού.

Είμαστε σίγουροι ότι θα προσπαθήσετε να δώσετε λύση στα προβλήματά μας τόσο για το σχολείο μας όσο και για το καλό του τόπου μας. Θα περιμένουμε με αγωνία.

Με εκτίμηση

Οι μαθητές/τριες των

Β2, Γ1, Γ2, Στ2 και Τ.Υ.

του 5ου Δ.Σ. Ρόδου


0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *