0 Χρυσές Σφαίρες 2020 – Η μεγάλη νίκη του «1917» και η ελληνικότητα του Τομ Χανκς

Κόσμος
Όλα όσα έγιναν στις Χρυσές Σφαίρες με το «1917» να φέρνει ανατροπές στον δρόμο για τα Όσκαρ και τον Τομ Χανκς να δίνει ελληνικό άρωμα στην τελετή μιλώντας για την σχέση του με την Ελλάδα

Για μία ακόμη φορά ο θεσμός των Χρυσών Σφαιρών δεν απογοήτευσε: οι εκπλήξεις ήρθαν από εκεί που δεν περίμενε κανείς! Αντί για τον «Ιρλανδό» ή το «Joker», ταινίες στις οποίες οι περισσότεροι στοιχημάτιζαν για το μεγάλο βραβείο στην κατηγορία του δράματος, αναδείχτηκε ως κορυφαίο φιλμ το πολεμικό έπος «1917» του Σαμ Μέντες και αντί για το Netflix που έμοιαζε κυρίαρχο απέναντι στα στούντιο του παραδοσιακού Χόλιγουντ, η πίτα των ακριβοθώρητων βραβείων μοιράστηκε πάλι ανάμεσα στους παλιούς εγκαθιδρυμένους χολιγουντιανούς «παίκτες» όπως είναι η Universal («1917») και η Sony Pictures Entertainment («Κάποτε στο… Χόλιγουντ»).

Μεγάλος χαμένος της βραδιάς είναι ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε. Μεγάλη χαμένη και η Τζένιφερ Λόπεζ που την είχαμε σίγουρη στην κατηγορία του β΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της -δυναμίτη στις «Επικίνδυνες κυρίες».  Μεγάλος νικητής ο Κουέντιν Ταραντίνο που πήρε Χρυσή Σφαίρα καλύτερου σεναρίου για το «Κάποτε στο…Χόλιγουντ» το οποίο και μάζεψε δύο ακόμα Σφαίρες – καλύτερης ταινίας κωμωδία ή μιούζικαλ και β΄ ανδρικού ρόλου για τον Μπραντ Πιτ. Υπολογίσιμοι νικητές; Ο Σαμ Μέντες που πήρε και το βραβείο σκηνοθεσίας για το «1917» – το «έκλεψε» από τον Σκορσέζε αλλά και από τον Μπονγκ Τζουν Χο ο οποίος περιορίστηκε στο βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας για τα «Παράσιτα».

ap_20006203115353.jpg

Ακόμη, ο Τάρον Έτζερτον, πρωταγωνιστής της μουσικής βιογραφίας του Έλτον Τζον «Rocketman», επικράτησε έναντι του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο («Κάποτε στο…Χόλιγουντ») με μια νίκη που θυμίζει εκείνη του Ράμι Μάλεκ πέρυσι με το «Bohemian Rhapsody», η οποία και έστειλε τον ενσαρκωτή του Φρέντι Μέρκιουρι στη δόξα των Όσκαρ. Ο Έτζερτον δείχνει ότι βαδίζει σταθερά προς μία υποψηφιότητα στα Όσκαρ αλλά ο μέγας αντίπαλος των ανδρών ηθοποιών δεν είναι άλλος από τον Χοακίν Φίνιξ που κράτησε και τη Χρυσή Σφαίρα α΄ ανδρικού ρόλου για το Joker. Τίποτα και κανένας, επίσης, δεν πρόκειται να σταματήσει την σπουδαία πορεία της Ρενέ Ζελβέγκερ προς το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου, καθώς στην περίπτωση της τα προγνωστικά επιβεβαιώνονται πλήρως με την αντίστοιχη νίκη της και στις Χρυσές Σφαίρες για το «Judy».

Στην λαμπερή βραδιά της απονομής στο Beverly Hilton ο Ρίκι Τζερβέις δεν απογοήτευσε. Φορώντας το αλεξίσφαιρο γιλέκο του τα είπε όλα… χύμα για μία ακόμη φορά στον μονόλογό του στολίζοντας με βρισιές την πολιτική ορθότητα του Χόλιγουντ. Δεν του ξέφυγαν ούτε ο ακτιβισμός των σταρ, ούτε τα ακανθώδη πολιτικά ζητήματα των ημερών. Το #MeToo είχε την τιμητική του, το ίδιο και ο πρίγκιπας Άντριου, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και η Τζούντι Ντεντς.

ap_18314149338307.jpg

Στην ροή της τελετής οι ευχαριστήριοι λόγοι είχαν ο καθένας κάτι ξεχωριστό. Ο Τομ Χανκς που ήταν το τιμώμενο πρόσωπο και κράτησε στα χέρια του το βραβείο Cecil B. DeMille συγκινήθηκε ευχαριστώντας τη σύζυγό του Ρίτα Γουίλσον και τα πέντε παιδιά του. Το καλύτερο; Στις backstage συνεντεύξεις ο Τομ Χανκς μίλησε, απαντώντας σε ερώτηση του Greek Reporter, για την Ελλάδα ως προσωπικό επίγειο παράδεισο, για την εδώ και 35 χρόνια ελληνικότητά του και αστειεύτηκε με το αν η τιμητική πολιτογράφησή του ως Έλληνα συνεπάγεται και τη θητεία του στον ελληνικό στρατό!

 Ο Χοακίν Φίνιξ, από την πλευρά του, επικεντρώθηκε στην περιβαλλοντική καταστροφή της Αυστραλίας και το οικολογικό μήνυμα της βραδιάς των Χρυσών Σφαιρών που παρείχαν αποκλειστικά vegetarian μενού στα τραπέζια των προσκεκλημένων. Αναγνώρισε με τον μοναδικό του τρόπο τη δουλειά των συνυποψηφίων του συναδέλφων, κόμπιασε όταν χρειάστηκε να ευχαριστήσει την σύντροφό του Ρούνεϊ Μάρα και αμέσως επανήλθε στην αναγκαιότητα των πράξεων έναντι της μεγαλόσχημης ρητορείας: «Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, δεν θέλω να κουνήσω τη βάρκα αλλά η βάρκα κουνιέται. Είναι ωραίο που αναγνωρίζουν όλοι τι συμβαίνει στην Αυστραλία  αλλά ας κάνουμε και τις ατομικές επιλογές μας, ας μην παίρνουμε το ιδιωτικό αεροπλάνο για ένα Σαββατοκύριακο στο Παλμ Σπρινγκς» είπε.

ap_20006187105279.jpg

Η εμφάνιση του Μπραντ Πιτ είχε τη στόφα ενός αληθινού σταρ. Ο βραβευμένος με τη Χρυσή Σφαίρα β΄ ανδρικού ρόλου ηθοποιός αναγνώρισε την αξία των συνυποψηφίων του, αστειεύτηκε με τον συμπρωταγωνιστή του στο «Κάποτε στο…Χόλιγουντ», Λεονάρντο ΝτιΚάπριο («θα μοιραζόμουν τη σχεδία μαζί σου» είπε εννοώντας την πασίγνωστη σκηνή του «Τιτανικού» με τον ΝτιΚάπριο και την Κέιτ Γουίνσλετ), και ξεκαθάρισε ότι διατηρεί φιλική σχέση με την Τζένιφερ Άνιστον, επίσης παρούσα ως υποψήφια στην απονομή, με ένα χαριτωμένο από σκηνής σχόλιο – «με όποια γυναίκα με δουν μαζί γράφουν ότι βγαίνουμε…» – και την κοφτή ατάκα στο κόκκινο χαλί, «σίγουρα θα πετύχω την Τζεν απόψε είναι καλή φίλη».

ap_20006169944279.jpg

Επί της ουσίας, όμως, τι μας είπαν οι φετινές Χρυσές Σφαίρες; Ο γίγαντας του streaming Netflix με 34 υποψηφιότητες στις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές κατηγορίες και το εκτόπισμα του κυρίαρχου κινηματογραφικού παραγωγού σε μία σεζόν όπου άπαντες αναλύσαμε το αποτύπωμα του στην χολιγουντιανή βιομηχανία αλλά και παγκοσμίως, αποχώρησε από την 77η τελετή απονομής με μόλις δύο νίκες για τις κυρίες Λόρα Ντερν (Χρυσή Σφαίρα β΄ γυναικείου ρόλου για την «Ιστορία Γάμου») και Ολίβια Κόλμαν (Χρυσή Σφαίρα α΄ γυναικείου ρόλου για τη δεύτερη σεζόν της σειράς «The Crown»). Ακόμα και στον χώρο της τηλεόρασης, η απονομή των Χρυσών Σφαιρών έδειξε ότι το HBO παραμένει σταθερά η μεγάλη δύναμη της συνδρομητικής με ή χωρίς Game Of Thrones (είχε μόλις μία υποψηφιότητα στις φετινές Χρυσές Σφαίρες), κερδίζοντας από τη μία το βραβείο καλύτερου τηλεοπτικού δράματος και καλύτερου ηθοποιού με το «Succession», από την άλλη, πολλαπλές διακρίσεις για τη μίνι-σειρά «Chernobyl».

Η φετινή απονομή έμοιαζε συνολικά με μια επανάληψη εκείνης του 2019 όταν -θυμίζουμε- η Universal πήρε το βραβείο καλύτερης κωμωδίας για το «Πράσινο βιβλίο» και η Fox το βραβείο καλύτερου δράματος για το «Bohemian Rhapsody». Η κατάληξη ήταν το «Πράσινο βιβλίο», feelgood δραμεντί με εμπορική απήχηση, να πάρει και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας σημειώνοντας την μεγάλη ανατροπή, ενώ το καταποντισμένο στις κριτικές, «Bohemian Rhapsody», να κερδίσει 4 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων το χρυσό αγαλματίδιο α΄ ανδρικού ρόλου.

Δεν μένει παρά να δούμε κατά πόσο αυτές οι επιλογές των λίγων ψηφοφόρων της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου στο Χόλιγουντ αποτελούν όντως για μία ακόμη χρονιά την προαναγγελία των Όσκαρ για τα οποία ψηφίζουν χιλιάδες μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφου (οι Χρυσές Σφαίρες και τα Όσκαρ έχουν ταυτιστεί 45 φορές σε 77 χρόνια στην κατηγορία του δράματος και της κωμωδίας ή μιούζικαλ). Το «1917» ανοίγει παγκοσμίως την τρέχουσα εβδομάδα (στις 9 Ιανουαρίου βγαίνει και στις ελληνικές αίθουσες) και αυτή του η νίκη στις Χρυσές Σφαίρες είναι – όπως είπε και ο σκηνοθέτης του Σαμ Μέντες – ένα τεράστιο πλεονέκτημα για την επικοινωνία του με το κοινό. Οι επόμενες βδομάδες, γεμάτες από απονομές βραβείων στα πλαίσια της προ-Οσκαρικής κούρσας, θα καθορίσουν και τον νικητή της χρυσής βραδιάς των Όσκαρ στις 9 Φεβρουαρίου.

Πηγή: ethnos.gr

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *