Το Ε2 του 3ου δημοτικού σχολείου Ρόδου συμμετέχει στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία»

Δωδεκάνησα

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία»
Το Ε2 του 3ου δημοτικού σχολείου Ρόδου συμμετέχει στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία», που συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, στα πλαίσια του “Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture” .
Το δίκτυο εστιάζει στην πραγματικότητα των πόλεων αναζητώντας τη βιωσιμότητά τους μέσα από τις αρχές και τις αξίες της αειφορίας.
Στόχος του είναι να υποστηρίξει εκείνες τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που θα επιτρέψουν τους μαθητές να παρατηρήσουν, να κατανοήσουν τη δομή και τις λειτουργίες της πόλης τους, να ερμηνεύσουν κριτικά την ζωή στην πόλη/γειτονιά τους, να γνωρίσουν τους θεσμούς που ρυθμίζουν τις λειτουργίες της πόλης και να ενδυναμωθούν ως «ενεργοί πολίτες» γνωρίζοντας τις αξίες της συμμετοχής στα κοινά, καθώς το δίκτυο δίνει τη δυνατότητα για τη δημιουργία και διατήρηση ενός πλαισίου επικοινωνίας μεταξύ της σχολικής κοινότητας και των συνεργαζόμενων κοινωνικών φορέων από διαφορετικές περιοχές.
Το Δίκτυο το επιλέξαμε προκειμένου οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες συμμετοχής, συνεργασίας και δημιουργικότητας, παρακαταθήκη για το μέλλον τους στην πορεία της ενδυνάμωσής τους ως «ενεργοί πολίτες». Η πόλη είναι σε μεγάλο βαθμό η αιτία των περιβαλλοντικών προβλημάτων και στην πόλη πρέπει να στραφούμε για την επίλυσή τους. Πρέπει να βελτιώσουμε τους όρους διαβίωσης στο εσωτερικό των πόλεων, να μειώσουμε τις επιπτώσεις τους στο φυσικό περιβάλλον και να συμβάλουμε στην αειφορική χρήση των φυσικών πόρων. Η ανάληψη της ευθύνης λοιπόν τόσο για την ποιότητα ζωής στην πόλη όσο και για τη φύση αρχίζει από τους κατοίκους της πόλης.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε 4 φάσεις.
Α΄φάση Εμείς και η γειτονιά μας
Β΄φάση Γνωρίζουμε την πόλη μας
Γ΄φάση Γιατί έτσι κι όχι αλλιώς;
Δ΄φάση Ώρα για δράση!
Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν από τους μαθητές στην α΄ φάση και β΄ φάση του προγράμματος εστίαζαν στη γειτονιά, στο άμεσο περιβάλλον των μαθητών και στην πόλη! Φτιάξαμε τους χάρτες της γειτονιάς μας, γράψαμε ιστορίες , χαράξαμε το περιβαλλοντικό μας μονοπάτι, και ζωγραφίσαμε τη γειτονιά που θα θέλαμε!

Η δασκάλα της τάξης Γαλάνη Αλεξάνδρα

 

 

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *