ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου : «Επιτακτική ανάγκη της προστασίας των ιδιοκτητών ξενοδοχείων και καταλυμάτων από τις αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών διαδικτυακών κρατήσεων»

Ρόδος Δωδεκάνησα

ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου : «Επιτακτική ανάγκη της προστασίας των ιδιοκτητών ξενοδοχείων και καταλυμάτων από τις αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών διαδικτυακών κρατήσεων»

Πληροφορούμαστε από δημοσίευμα στον τύπο (money-tourism.gr) ότι στις 24/04/2020, η ΠΟΞ υπέβαλε επιστολή στο Υπουργείο Τουρισμού όπου ανέφερε το εξής ζήτημα:

Εκμεταλλευόμενοι τις έκτακτες αλλαγές στον τουριστικό τομέα που επέφερε η πανδημία, οι εταιρείες

διαδικτυακών κρατήσεων, όπως η Expedia και η Booking.com, έχουν ακυρώσει πληρωμές καθώς και εγγυημένα και μη συμβόλαια. Επιπλέον, βασιζόμενες σε καταχρηστικές τακτικές, έχουν καταγγείλει ήδη υπογεγραμμένες

συμβάσεις με ξενοδοχεία. Απαιτούν, ανεπαίσχυντα μάλιστα, από τους ξενοδόχους, δυσμενείς όρους συμβολαίων μέχρι και το 2021, στο κομμάτι της παροχής πίστωσης και της εξόφλησης των ξενοδοχειακών κρατήσεων, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους το ήδη αυξημένο λειτουργικό κόστος των υγειονομικών μέτρων και το δημόσιο οικονομικό βάρος που προκαλούν, καθώς η παροχή κρατικής ενίσχυσης στην προκειμένη περίπτωση θα καταστεί αναπόφευκτα αναγκαία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των καταχρηστικών και μονομερών ενεργειών τους αποτελεί η Booking.com, η οποία ακυρώνει τις κρατήσεις με ταυτόχρονη χρηματική επιστροφή των πελατών ωστόσο χρεώνοντας τα ξενοδοχεία, χωρίς την έγκριση τους, χωρίς την απαραίτητη ενημέρωση των πελατών ,παρακρατώντας προμήθεια μάλιστα για τις ακυρωμένες κρατήσεις και χωρίς προπληρωμή στους ξενοδόχους του τιμήματος που αντιστοιχεί σε κάθε κράτηση.

Σύμφωνα με τα άρθρα 70 και 71 του Νομοθετικού Σχεδίου που εκδόθηκε στις 13 Απριλίου 2020 (ΦΕΚ Α 84/13-4- 2020) και εφαρμόζεται σε συμβάσεις που συνάπτονται μεταξύ αφενός τουριστικών επιχειρήσεων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α’ 155) και αφετέρου είτε τουριστικών επιχειρήσεων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 είτε τουριστικών επιχειρήσεων της αλλοδαπής, και οι οποίες καταγγέλλονται από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος:  εάν, κατόπιν της κατά την παρ. 1 καταγγελίας, η μία εκ των συμβαλλομένων τουριστική επιχείρηση υποχρεούται να επιστρέψει στην

αντισυμβαλλόμενη τουριστική επιχείρηση οποιοδήποτε ποσό που η τελευταία κατέβαλε ως εγγύηση ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή, η οφειλέτρια τουριστική επιχείρηση δύναται να προσφέρει στην αντισυμβαλλόμενη

τουριστική επιχείρηση αντί της επιστροφής χρημάτων ισόποσο πιστωτικό σημείωμα ισχύος δεκαοκτώ (18) μηνών από την έκδοση του. Επομένως τα ξενοδοχεία παρέχουν πιστωτικό ίσης αξίας και διάρκειας 18 μηνών για καταθέσεις και προπληρωμές μεταξύ άλλων, οι οποίες έγιναν για κρατήσεις σε καταλύματα, οι οποίες

ακυρώθηκαν από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Το πιστωτικό αυτό παρέχεται δεδομένου ότι υπάρχει πρόβλεψη για αποζημίωση.

Για το παρόν θέμα κατατέθηκε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό τουρισμού από τον βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένη.

Για την ΠΣΕ Δωδεκανήσου, ο Υπεύθυνος επικοινωνίας
Μπαράκας Αθανάσιος

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *