Η PepsiCo επιταχύνει τις προσπάθειές της για δημιουργία ενός πιο ανθεκτικού και βιώσιμου συστήματος τροφίμων, μειώνοντας τις απόλυτες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ποσοστό πάνω από 40% έως το 2030 στο σύνολο της αλυσίδας προστιθέμενης αξίας
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η PepsiCo επικεντρώνεται στα εξής:
18 Ιανουαρίου 2021 Η PepsiCo, Inc. (NASDAQ: PEP) ανακοίνωσε το σχεδιασμό της για τον υπερδιπλασιασμό των στόχων της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής οι οποίοι στηρίζονται σε επιστημονικές μεθόδους και δεδομένα, στοχεύοντας σε απόλυτη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) στην αλυσίδα προστιθέμενης αξίας της σε ποσοστό πάνω από 40% έως το 2030. Επιπλέον, η εταιρεία δεσμεύεται για επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2040, μια δεκαετία νωρίτερα από ό, τι απαιτείται από τη συμφωνία του Παρισιού.
Συγκεκριμένα, η PepsiCo σχεδιάζει να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις άμεσες επιχειρηματικές της δραστηριότητες (Πεδίο 1 και 2) κατά 75% και στην έμμεση αλυσίδα προστιθέμενης αξίας της (Πεδίο 3) κατά 40% έως το 2030 (με βάση το 2015). Αυτή η δράση αναμένεται να οδηγήσει στην εξάλειψη άνω των 26 εκατομμυρίων μετρικών τόνων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που ισοδυναμεί με την απόσυρση από την κυκλοφορία άνω των πέντε εκατομμυρίων οχημάτων για έναν ολόκληρο χρόνο.
«Οι σοβαρές επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή επιδεινώνονται και πρέπει να επιταχύνουμε τις επείγουσες συστημικές αλλαγές που απαιτούνται για την αντιμετώπισή τους», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της PepsiCoRamon Laguarta. «Η κλιματικά υπεύθυνη δράση αποτελεί τον πυρήνα των ενεργειών της επιχειρηματικής μας δραστηριότηταςως παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα των τροφίμων και ποτών και οδηγεί το «θετικό» ταξίδι της PepsiCo προσφέροντας θετικά αποτελέσματα για τον πλανήτη και τους ανθρώπους. Ο φιλόδοξος στόχος μας για την κλιματική αλλαγή θα είναι οδηγός στην απότομη αλλά κρίσιμη πορεία προς τα εμπρός – απλώς δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την άμεση και επιθετική δράση».
Το σχέδιο δράσης της PepsiCo επικεντρώνεται τόσο στον περιορισμό, δηλ. τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με απεξάρτηση των δραστηριοτήτων και της εφοδιαστικής της αλυσίδας από τον άνθρακα, όσο και στην ανθεκτικότητα, δηλ. τη μείωση των αδύναμων σημείων στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής συνεχίζοντας να ενσωματώνει τους κινδύνους από την κλιματική αλλαγή στα πλάνα επιχειρηματικής συνέχειας. Στην Ευρώπη, η PepsiCoέχει ήδη μειώσει τις συνολικές εκπομπές της κατά 6% από το 2015, σε συμφωνία με τις μειώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, και το νέο ολοκληρωμένο σχέδιό της μείωσης εκπομπών θα επικεντρωθεί σε τομείς με προτεραιότητα, όπως η γεωργία, οισυσκευασίες, η διανομή και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες.
«Δεν υπάρχει εμβόλιο για την κλιματική αλλαγή. Αλλά ο πλανήτης μας βρίσκεται σε κρίση», δήλωσε ο Silviu Popovici, Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo Europe. «Ο νέος στόχος της PepsiCoγια την κλιματική αλλαγή θα οδηγήσει σε διπλασιασμό των προσπαθειών μας για μείωση των εκπομπών. Αυτό επηρεάζει τόσο τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας μας, όσο και τους προμηθευτές και εμφιαλωτές μας. Με απλά λόγια, όλοι πρέπει να κάνουμε περισσότερα.»
Η πορεία προς απόλυτη μείωση εκπομπών κατά 40% στην Ευρώπη θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα:
Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για αξιοποίηση της επιρροής της για ένα πιο βιώσιμο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων, η PepsiCoσυμμετέχει σε πολλές πρωτοβουλίες με στόχο την προώθηση δράσεων αναφορικά με την κλιματική αλλαγή, συμπεριλαμβανομένων των One Trillion Trees initiative, TheClimate Group’s RE100 και We Are Still In.
Η σημερινή ανακοίνωση της PepsiCo ευθυγραμμίζεται με τoσύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών Business Ambition for 1.5°Cpledge και έχει εγκριθεί από την πρωτοβουλία Science BasedTargets ως η πλέον φιλόδοξη ανακοίνωση που έχει προκύψει από την εν λόγω πρωτοβουλία.
«Συγχαίρουμε την PepsiCo για τον καθορισμό ενός στόχου μείωσης εκπομπών συνεπούς με τον περιορισμό της θέρμανσης στους 1,5 °C, τον πιο φιλόδοξο στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού“, δήλωσε η Nate Aden, Senior Associate στο WorldResources Institute, έναν από τους εταίρους της πρωτοβουλίας Science Based Targets. “Οι εταιρείες θα διαδραματίσουν έναν ζωτικής σημασίας ρόλο στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε σημαντικούς παίκτες, όπως η PepsiCo, να αναλαμβάνουν φιλόδοξες δράσεις.»
Σχετικά με την PepsiCo
Οι καταναλωτές απολαμβάνουν τα προϊόντα της PepsiCo 1 δισεκατομμύριο φορές την ημέρα σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ο κύκλος εργασιών της PepsiCo το 2019 ξεπέρασε τα $67δις και προήλθε κυρίως από τα προϊόντα Frito – Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker και Tropicana. Η γκάμα των προϊόντων της PepsiCo περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα από απολαυστικά τρόφιμα και ποτά, εκ των οποίων οι 23 μάρκες φέρνουν η καθεμία περισσότερο από $1δις τζίρο σε πωλήσεις.
Στην καρδιά της PepsiCo βρίσκεται η φιλοσοφία μας «“Winning with Purpose”» – η θεμελιώδης πεποίθησή μας ότι η επιτυχία της εταιρείας μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βιωσιμότητα της κοινωνίας. Πιστεύουμε ότι βελτιώνοντας συνεχώς τα προϊόντα τα οποία πουλάμε, λειτουργώντας υπεύθυνα για την προστασία του πλανήτη μας και ενδυναμώνοντας τους εργαζόμενους μας σε όλο τον κόσμο, έχουμε τα στοιχεία εκείνα τα οποία επιτρέπουν στην PepsiCo να αποτελεί μία επιτυχημένη παγκόσμια εταιρεία, η οποία δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία και τους μετόχους της. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε www.pepsico.com.