«Ν. Σαντορινιός: Εκτός τόπου και χρόνου ο Προϋπολογισμός που κατέθεσε η Κυβέρνηση αφού απαιτείται δημοσιονομική προσαρμογή σκληρότερη του μνημονιακού 2013»

Ελλάδα Δωδεκάνησα


«Ν. Σαντορινιός:
Εκτός τόπου και χρόνου ο Προϋπολογισμός που κατέθεσε η Κυβέρνηση αφού απαιτείται δημοσιονομική προσαρμογή σκληρότερη του μνημονιακού 2013»

Παρατίθενται αποσπάσματα από την ομιλία του Νεκτάριου Σαντορινιού, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την κύρωση του Προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2022. Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, άσκησε δριμεία κριτική στην Κυβέρνηση μιλώντας για έναν Προϋπολογισμό «εκτός τόπου και χρόνου» και με μηδενικές ενισχύσεις σε έργα νησιωτικής πολιτικής ενώ αναφέρθηκε διεξοδικά στα προγράμματα που υπόσχεται το Υπουργείο Ναυτιλίας χωρίς να περιλαμβάνεται ούτε ένα ευρώ στο πετσοκομμένο κατατεθέν σχέδιο.https://www.youtube.com/watch?v=8BXALJW6NsY

Μειωμένος για 2η συνεχόμενη χρονιά ο Προϋπολογισμός για την Υγεία και ενώ τα Νοσοκομεία της Δωδεκανήσου δεν έχουν βασικές ιατρικές ειδικότητες

«Ο Προϋπολογισμός 2022 διαμορφώθηκε από μια Κυβέρνηση εκτός τόπου και χρόνου και πέρα από τα δεδομένα και τις ανάγκες της εποχής.  Πρόκειται για έναν Προϋπολογισμό που θεωρεί δεδομένη τη λήξη της πανδημίας με την έλευση του 2022, που θεωρεί ότι το κύμα ακρίβειας και ανατιμήσεων, καθώς και η αύξηση του ενεργειακού κόστους, είναι μόνο παροδικά».

«Σε καιρό πανδημίας, η Κυβέρνηση μειώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον προϋπολογισμό για την Υγεία. Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι οι εμμονές τους για τη διάλυση του ΕΣΥ –έτσι όπως τις είχε εκφράσει και προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής, δεν σταμάτησαν ούτε μπροστά σε αυτή την παγκόσμια πρόκληση. Δεν αντιλαμβάνονται ότι σήμερα πρέπει να ενισχυθεί το δημόσιο σύστημα υγείας, γιατί για αυτούς ένα καλά στελεχωμένο ΕΣΥ είναι πολυτέλεια, όπως άλλωστε έχει δηλώσει ο κ. Σκέρτσος. Για την Κυβέρνηση, η πανδημία είναι απλά μια παρένθεση στα καταστροφικά σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της Υγείας. Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν προχωρούν σε μόνιμες προσλήψεις των γιατρών που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις λίστες υπό πρόσληψη –φοβούνται μη τυχόν και τους μείνουν στο σύστημα υγείας μετά την πανδημία».

«Γνωρίζουν άραγε τι συμβαίνει στα Νοσοκομεία της Δωδεκανήσου; Γνωρίζουν ότι πριν λίγες μέρες πέθανε καρδιοπαθής, επειδή δεν υπήρχε εφημερεύων γιατρός στην Κάλυμνο; Γνωρίζουν ότι στην Κω έχει παραιτηθεί ο Παθολόγος και δεν μπορούν να γίνουν χημειοθεραπείες; Γνωρίζουν ότι στη Ρόδο αυτή τη στιγμή πάνω από 1200 τακτικά χειρουργεία σε λίστα, δεν γίνονται; Όλα αυτά τα γνωρίζουν και παραμένουν εφησυχασμένοι;».

«Η μελέτη Τσιόδρα-Λύτρα αποδεικνύει ότι έχουμε έναν Πρωθυπουργό αρνητή της πραγματικότητας και της επιστήμης. Ενώ είχε ήδη στα χέρια του τη μελέτη, ρωτούσε εμάς αν έχουμε στοιχεία για το αν οι διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ διατρέχουν ίδιο κίνδυνο με αυτούς εντός ΜΕΘ. Και αναρωτιόμαστε: Χρειαζόταν κάποια μελέτη γι’ αυτό; Γιατί λοιπόν υπάρχουν οι ΜΕΘ; O κ. Τσιόδρας δεν επικοινώνησε με τον κ. Μητσοτάκη σχετικά με τη μελέτη;».

Εκτός τόπου και χρόνου ο Προϋπολογισμός 2022 – Απαιτείται δημοσιονομική προσαρμογή σκληρότερη του μνημονιακού 2013

«Ο Προϋπολογισμός που μας παρουσιάζουν, δίνει στοιχεία ανάκαμψης μετά την τρομακτική ύφεση, ιδιαίτερα του 2020. Δεν είναι όμως ένας Προϋπολογισμός βιώσιμης ανάπτυξης. Το κρίσιμο θέμα είναι εάν αυτή η ανάκαμψη θα είναι συμπεριληπτική, αν θα περιλαμβάνει, δηλαδή, το σύνολο της κοινωνίας, τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις ή αν θα αφορά κάποιους λίγους και εκλεκτούς που μέσα στην πανδημία κατάφεραν να αυξήσουν τα κέρδη τους. Ο Προϋπολογισμός που μας καταθέτουν είναι εκτός τόπου και χρόνου,διότι οι δεσμεύσεις που έχουν λάβει, απαιτούν μια τεράστια δημοσιονομική προσαρμογή της τάξης των 9 ποσοστιαίων μονάδων για το 2022 και 2023».

«Πρόκειται για μια δημοσιονομική προσαρμογή, η οποία μοιάζει μόνο με την περίοδο των σκληρών μνημονίων του 2013. Η ανάπτυξη που προβλέπουν, θα βγει από φόρους μέσα από τις τσέπες των πολιτών. Σήμερα, για να αντιμετωπιστεί το κύμα ακρίβειας, για να ενισχυθούν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις είναι επιτακτική η μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε όλα τα καύσιμα. Είναι επιτακτική η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ».

Επικοινωνία χωρίς ουσία, ο προϋπολογισμός για το Υπουργείο Ναυτιλίας – Υπόσχονται προγράμματα και έργα χωρίς να περιλαμβάνονται στο κατατεθέν σχέδιο

«Όσο αφορά στον Προϋπολογισμό για το Υπουργείο Ναυτιλίας, είναι η επιτομή του «επικοινωνία και όχι ουσία». Ακούσαμε τον αρμόδιο Υπουργό να αραδιάζει νούμερα και προγράμματα, που δεν υπάρχουν ούτε σε μία γραμμή του Προϋπολογισμού! Μας είπε ότι έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια του ΕΣΠΑ για την ακτοπλοΐα, και στον προϋπολογισμό δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ! Μειώνεται ο προϋπολογισμός των άγονων γραμμών στο ιστορικό χαμηλό των 50,6 εκ. ευρώ, ενώ οι δεσμεύσεις είναι 130 εκατομμύρια. Θυμίζω ότι πέρυσι, ο προϋπολογισμός ήταν 71 εκατομμύρια, και πάλι είχαμε επισημάνει ότι δεν βγαίνει. Αυτό αποδείχθηκε, αφού αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Ναυτιλίας χρωστά 60 εκατομμύρια σε ακτοπλοϊκές εταιρείες, ιδιαίτερα τις μικρές που σήμερα δεν έχουν χρήματα ούτε γιαπετρέλαιο».

«Μας παρουσίασε ο Υπουργός, έργα σε λιμάνια της χώρας, έργα που θα υλοποιηθούν, όμως, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Ο Προϋπολογισμός του Υπουργείου αναγράφει μόλις 4,4 εκ. ευρώ, όχι για νέα έργα, αλλά για βελτιώσεις, όταν τα δύο τελευταία χρόνια της διακυβέρνησής μας δίναμε 12 εκ. ετησίως για βελτιώσεις».

«Στον ήδη μειωμένο προϋπολογισμό των 23 εκ. και ενώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο χρειάζεται τουλάχιστον 100 εκ. ευρώ, βάζουν επιπλέον όλες τις δράσεις του νέου Προγράμματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής, που έφεραν με δάφνες,. Λεφτά μπορεί να μην υπάρχουν, υπάρχει όμως επικοινωνία! Ο Υπουργός είπε επίσης, ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθεί μια μελέτη για την «πράσινη» μετάβαση των πλοίων, μια μελέτη που είχαμε ξεκινήσει με το Ναυτικό Επιμελητήριο και στοιχίζει 1 εκατομμύριο. Προκαλώ να βρείτε στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας έστω και ένα ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ούτε ένα! Και αυτό ψέματα!

«Επίσης, στον προϋπολογισμό περιγράφονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τα περιφερειακά λιμάνια, αλλά δεν υπάρχουν κοστολογημένοι προϋπολογισμοί. Δεν τους νοιάζει αν θα πάρει λεφτά το κράτος, παρά μόνο να κάνουν τις δουλειές τους οι κολλητοί και οι φίλοι».

Συνεχίζεται η απαξίωση και η κοροϊδία του Υπ. Ναυτιλίας προς τους νησιώτες

«Ακόμα χειρότερη όμως, είναι η απαξίωση και η κοροϊδία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής προς τους νησιώτες. Δεν πληρώνει το Μεταφορικό Ισοδύναμο και, εδώ και οκτώ μήνες, ανακάλυψε ότι θα βρει κάποια «υπολείμματα» από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – για να τους πληρώσει τα μισά από αυτά που χρωστάει, ενώ στις επιχειρήσεις έχει ένα χρόνο να πληρώσει τα έξοδα του ΜΙ.  Πολύ απλά, τους νησιώτες τους έχουν για τα «μαζέματα». Την ίδια στιγμή, κατάργησε τον πυλώνα του καυσίμου, που, ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, τα καύσιμα θα είχαν 22 λεπτά λιγότερο κόστος στην αντλία. Ξέρουν άραγε τι σημαίνει αυτό για τα μικρά νησιά που σήμερα έχουν 2 ευρώ και 2,10 ευρώ την αντλία για τα καύσιμα;».

Αναμένουμε ακόμα απάντηση για τους λόγους μετάθεσης για το 2025 των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά

«Ο Υφυπουργός Οικονομικών δεν μου απάντησε  στην Επιτροπή, οπότε ξαναθέυω το θέμα των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Μας είπε ότι από το 2025 θα εφαρμοστεί το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ στα νησιά, γιατί τότε, λέει, θα εφαρμοσθεί η νέα Οδηγία. Μα, υπάρχει Οδηγία που το επιτρέπει και σήμερα -είναι το άρθρο 120 της Οδηγίας 112/2006. Μας λέει ότι αυξάνονται οι φόροι κατά 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Υπό αυτό το πλαίσιο, δεν  μπορεί να υπάρξει μία πολιτική, η οποία να ενισχύσει τις επιχειρήσεις που χειμάζονται, ιδιαίτερα από την πανδημία, στα νησιά μας; Ή θα το κάνετε τώρα ή περισσεύει ο πολιτικός αριβισμός και υπολείπεται η πολιτική βούληση! Έτσι κι αλλιώς, αυτός ο Προϋπολογισμός θα είναι ο τελευταίος που καταθέτει η Κυβέρνησή σας, γιατί πολύ σύντομα οι πολίτες θα σας κάνουν off».

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *