BMW i4 2021: Κανονικοποιώντας την ηλεκτροκίνηση

Auto-moto

Τον περασμένο Μάρτιο, στην έκθεση της Γενεύης, η βαυαρική φίρμα επιβεβαίωσε την κατασκευή του i Vision Dynamics Concept το οποίο ως έκδοση παραγωγής θα υιοθετήσει τα διακριτικά i4, αποτελώντας το ηλεκτρικό alter ego της Σειράς 4 Gran Coupe και αναλαμβάνοντας μαζί με την iX3 να δώσουν το στίγμα μιας πιο «προσγειωμένης» ηλεκτροκίνησης δια χειρός BMW, σε σχέση με τα i3 και i8.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες του AutoExpress το οποίο μίλησε με τον επικεφαλής της BMW, Harald Kruger, στο περιθώριο της έκθεσης του Παρισιού, το i4 θα περάσει στην παραγωγή από το 2021, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ i3 και i8 και αφού έχει ήδη εμφανιστεί η ηλεκτροκίνητη iX3.

«Έχουμε ήδη 300.000 πωλήσεις που αφορούν ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ενώ θα ακολουθήσουν περισσότερα. Το 2019 θα λανσάρουμε το MINI Electric. To 2020 ακολουθεί η ηλεκτροκίνητη iX3 και το 2021 θα λανσάρουμε το i4 αλλά και το BMW iNEXT, κάτι που σημαίνει ότι σε ορίζοντα τριετίας θα έχουμε πέντε ηλεκτροκίνητα μοντέλα στον πυρήνα της γκάμας μας, αποδεικνύοντας τη σημασία που αποδίδουμε στην ηλεκτροκίνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της BMW.

Αφετηρία για το i4 θα αποτελέσει η εγνωσμένου κύρους αρχιτεκτονική CLAR η οποία φιλοξενεί όλα τα μοντέλα που στην γκάμα της BMW βρίσκονται «πάνω» από τη Σειρά 3 και μπορεί να υποστηρίξει συμβατικούς κινητήρες, plug-in υβριδικά όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητα σύνολα.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο τόσο η ηλεκτροκίνητη iX3 όσο και το i4 θα ακολουθήσουν μια πιο συμβατική προσέγγιση σε σχέση με τα μέχρι σήμερα γνωστά i μοντέλα της BMW, με το i4 να αποτελεί μέλος της γκάμας της Σειράς 4.

Ενδεικτική της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν τα δύο επόμενα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της BMW είναι η δήλωση του επικεφαλής σχεδιασμού της βαυαρικής φίρμας Adrian Van Hooydonk o οποίος τόνισε: «Για να το θέσω απλά τα επόμενα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας θα είναι πιο κοντά σχεδιαστικά με τα αυτοκίνητα που ήδη διαθέτουμε στην αγορά. Τυπικό παράδειγμα η iX3. Αντιλαμβάνεται αμέσως κανείς ότι πρόκειται εξίσου για i μοντέλο αλλά και για την Χ3. Το i4 με τη σειρά του απηχεί την σχεδίαση μιας BMW τα διακριτικά της οποίας περιλαμβάνουν τον αριθμό 4».

Παράλληλα, αιτιολογώντας την απόφαση της διαφορετικής προσέγγισης στα iX3 και i4 σε σχέση με τα i3 και τα i8 ο ίδιος συμπλήρωσε: «Με το i3 θελήσαμε να δώσουμε στους πελάτες μας την αίσθηση της μετάβασης στο μέλλον. Ωστόσο, αυτό πλέον θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα επιλογής. Θα μπορούν να επιλέξουν η BMW τους να φαίνεται ηλεκτρική ή να μην φαίνεται ότι είναι ηλεκτρική. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε αιτήματα των καταναλωτών όπως: “δεν θέλω ένα συγκεκριμένου τύπου αυτοκίνητο. Θέλω την BMW που μου αρέσει σε ηλεκτροκίνητη έκδοση”».

Ανεξαρτήτως σχεδιασμού και σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά των νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων της BMW, το i4 αναμένεται να οδηγήσει ένα βήμα μακρύτερα την τεχνολογία μπαταριών του i3 και του i8, εξασφαλίζοντας μέγιστη αυτονομία 600 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της BMW, κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο το i4 να διατεθεί σε διαφορετικές εκδόσεις μπαταριών και αυτονομίας, εξασφαλίζοντας κατ΄αυτό τον τρόπο μια πιο προσιτή τιμή για τη βασική έκδοση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την επίσης ηλεκτροκίνητη iX3, η BMW έχει τοποθετήσει τον πήχη της αυτονομίας στα 400 χλμ. ενώ όπως αποκάλυψε o Robert Irliger, επικεφαλής των BMW i, το iNEXT, το μεγαλύτερο ηλεκτροκίνητο SUV που αναμένεται την ίδια περίοδο με το i4, θα ξεπεράσει τα 600 χλμ. προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 700 χλμ. και το οποίο θα προσφέρει και ενισχυμένες ικανότητες σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης.

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *