Test drive: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4

Auto-moto

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο SUV 4×4 με τον νέο, πιο καθαρό κινητήρα ντίζελ προδιαγραφών Euro 6d-temp.

Ακούγοντας για “success story” στην αυτοκινητοβιομηχανία, το μυαλό πάει αμέσως στην Dacia και το Duster. Η εμπορική επιτυχία του μικρού 4×4, από το 2010 που παρουσιάστηκε, έχει δώσει αποφασιστική ώθηση όχι μόνο στη ρουμάνικη φίρμα, αλλά και σε ολόκληρο το Groupe Renault.

Αρχικά αντιμετωπίζαμε το Duster ως φθηνό αλλά τίμιο αυτοκίνητο, δικαιολογώντας τις ατέλειές του λόγω της χαμηλής τιμής του. Όμως, από τη δεύτερη γενιά του, το 2018, το ρουμάνικο SUV έκανε άλματα σε φινίρισμα, ποιότητα λειτουργίας κι εργονομία, ώστε να αντέχει σε κριτική χωρίς ελαφρυντικά. Φέτος, η θέσπιση του νέου πρωτοκόλλου μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP ανάγκασε την Dacia να ανανεώσει την γκάμα των κινητήρων του Duster με ό,τι πιο σύγχρονο έχει ο όμιλος – στη συγκεκριμένη περίπτωση, με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue dCi με έγχυση ουρίας. Πέρα από το σύστημα επιλεκτικής αναγωγής SCR, ο καινούργιος ντίζελ έχει επίσης νέο εναλλάκτη θερμότητας αέρα-νερού για το τούρμπο και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.000 bar. Αποδίδει την ίδια ροπή με πριν, αλλά 5 ίππους παραπάνω.

Οι προδιαγραφές μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, όμως το V-Box μας έδειξε ότι το Duster με το νέο κινητήρα είναι σαφώς ταχύτερο από το περσινό (δείτε αναλυτική δοκιμή), κάνοντας το 0-100 km/h σε 11,6” αντί 12,5” και το χιλιόμετρο σε 34,2” αντί 34,6”, ενώ η τελική έχει ανέβει από τα 169 στα 175 km/h. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, οι επιδόσεις αυτές είναι ασύγκριτα καλύτερες από του μικρού FIAT Panda Cross 1.3 MTJ (13,3”/35,3”/168 km/h), καλύτερες από του νέου Suzuki Jimny 1.5 (12,1”/34,5”/145 km/h) και όχι πολύ μακριά από εκείνες του Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD (11,4”/32,6”/180 km/h).

Επειδή οι σχέσεις μετάδοσης του Duster είναι πολύ κοντές, το εικονικό «προσπέρασμα» των 80-110 km/h δεν μετρήθηκε με 3η αλλά με 4η. Ο χρόνος ήταν 6,2”, ασύγκριτα μικρότερος από το 7,8” του προηγούμενου μοντέλου και καλύτερος από αυτόν του Panda (6,7”), αλλά και από εκείνον που χρειάζεται με 3η το Jimny (6,6”).

ΠΗΓΗ: drive.gr

 

0Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *